تهران
کد خبر:843
پ
ghadir

آقای حسینی، ورزش خوزستان نیازمند تحول در مدیریت است

نگرش نیوز – سید کریم حسینی یکی از نمایندگان خوزستان است که از زمان شروع فعالیت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به مشکلات جوانان و بخصوص ورزش داشته است. حسینی حدود یک دهه است که ریاست هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان را برعهده دارد و شناخت بسیار خوبی […]

نگرش نیوز – سید کریم حسینی یکی از نمایندگان خوزستان است که از زمان شروع فعالیت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به مشکلات جوانان و بخصوص ورزش داشته است.

حسینی حدود یک دهه است که ریاست هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خوزستان را برعهده دارد و شناخت بسیار خوبی از شرایط حاکم بر ورزش خوزستان و کشور دارد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان درهمین مدت کوتاه از فعالیت در مجلس همیشه در مصاحبه ها و نطق های خود مهمترین علت مشکلات موجود در ورزش خوزستان را تصویب قوانین اشتباه و اجرای آنها را می داند، مسئله ای که به نظر می رسد تا حدود بسیار زیادی صحیح باشد اما در کنار وجود برخی از قانونهای دیکته شده به مدیران اجرایی کشور، ضعف مدیریت نقشی حیاتی و بیشتری در شرایط موجود ورزش استان داشته است.

متاسفانه ورزش خوزستان مدتها است که به حال خود رها شده است و بیشتر حاشیه در آن موج می زند. خیلی ها از هیئت های ورزشی استان با انتخابات نادرست به حاشیه رفتند و از آنها تنها نامی باقی مانده است. سکان هدایت بسیاری از هیئت های ورزشی استان در دستان مدیران غیر ورزشی قرار گرفته است.

ورزشگاههای غدیر و تختی اهواز به خرابه تبدیل شدند. شرایط این ۲ ورزشگاه آنقدر بحرانی شدند که وزیر ورزش مجبور شد بودجه ای را برای حفظ و بازسازی آنها اختصاص بدهد اما با گذشت زمان و اختصاص بودجه تغییری در این ۲ ورزشگاه خاطره انگیز برای مردم خوزستان صورت نگرفته است.

هیئت کشتی خوزستان یکی از مهمترین و پر افتخارترین هیئت ورزشی، استان مدتها است بدون هدف روزگار می گذارند و هیچ برنامه روشنی دراین رشته محبوب وجود ندارد. هیئتی که به مدیری از جنس خودش نیاز دارد. اما متاسفانه مدتی است که شایعه برنامه ریزی برای حضور یک چهره غیر ورزشی و ناموفق در عرصه ورزش در راس هیئت کشتی به گوش می رسد. مدیری که هم اکنون ریاست یکی دیگر از هیئت های ورزشی استان را برعهده دارد و با وجود امکانات لازم در سطح خوزستان برای گسترش ورزش تحت مدیریتش عملکرد بسیار ضعیفی داشته است و با گذاشت بیش از چهار سال موفق به برگزاری یکدوره مسابقه نیز نشده است.

هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان دیگر هیئت ورزشی است که آینده روشنی در پیش ندارد. این هیئت نیز در ۱۵ سال اخیر نیز از حضور چهره های غیر ورزشی و ضعیف ضربات جبران ناپذیری دریافت کرده است. رشته های که زمانی ورزشکاران خوزستان ستون های اصلی تیمهای ملی آنها بود.

تیم پرسپولیس بهبهان هم اکنون به عنوان نماینده خوزستان در لیگ برتر هندبال باشگاههای کشور حضور دارد. تیمی که پیش از شروع مسابقات از برطرف شدن مشکلاتش توسط مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان خبرداده شده بود اما بازیکنان این تیم بدون دریافت ریالی از قرارداد خود در ۲ بازی نیز به میدان رفتند و از بودجه تصویب شده برای این تیم از سوی استاندار ورزشدوست خوزستان خبری نیز نیست.

درکنار مشکلات مالی و انتخابات اشتباه ما شاهد انتقال امتیاز تیمهای ورزشی خوزستان به سایر استانهای کشور هستیم. تیم فوتبال ساحلی جهان نژادیان آبادان که باعث شده بود دراین سالها علاقمندان زیادی به این رشته ورزشی سوق پیدا کنند، بدون کوچکترین مخالفتی از سوی مدیران ورزش خوزستان واگذار شد.

آقای حسینی شاید تصویب قوانین اجازه ندهد وزارتخانه نفت به تیمهای نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و سایر تیمهای ورزشی تحت پوشش این وزارتخانه کمک کند اما علت بخش مهمی از اتفاقات ناخوشایند ورزش درسالهای اخیر ضعف شدید مدیریت بوده است. مشکلاتی که درصورت پیگیری مناسب می شد از وقوع آنها جلوگیری کرد.

اگر شرایط مدیریتی حاکم بر ورزش خوزستان تغییر پیدا نکند دیگر چیزی از ورزش خوزستان باقی نخواهد ماند. به هرحال ورزشکاران، قهرمانان و دلسوزان ورزش از رییس مجمع نمایندگان مردم خوزستان و سایر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند با استفاده از اهرمهای قانونی خود به این وضعیت پایان دهند و از سقوط با شتاب ورزش خوزستان جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید