تهران
کد خبر:6452
پ
IMG-20220429-WA0641

اجرای مصوبه عوارض صادراتی زنجیره فولاد برای کار کارشناسی بیشتر متوقف شود

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ شرکت‌های بزرگ فولادی در نامه‌ای به دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی کامل برای تامین آهن آلات مورد نیاز نهضت ملی مسکن، خواستار توقف اجرای مصوبه عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد به منظور کار کارشناسی جامع تر شدند. این فولادسازان بزرگ که مجموعاً بیش از ۵۵ درصد […]

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ شرکت‌های بزرگ فولادی در نامه‌ای به دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی کامل برای تامین آهن آلات مورد نیاز نهضت ملی مسکن، خواستار توقف اجرای مصوبه عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد به منظور کار کارشناسی جامع تر شدند.

این فولادسازان بزرگ که مجموعاً بیش از ۵۵ درصد شمش فولادی کشور را تولید می کنند و ۱۰ درصد از بازار سرمایه کشور را در اختیار دارند، در این نامه و در ۴ بند استدلال کرده اند که اساساً نگرانی از کمبود فولاد در کشور با قیمت مناسب مفهومی ندارد.

این شرکت‌ها همچنین اعلام کرده اند در صورت اجرای مصوبه عوارض صادراتی بر فولاد، خسارات جبران ناپذیری از جمله کاهش صادرات و ارزآوری و به تبع آن کاهش تولید و اشتغال در صنعت فولاد و همچنین پیامدهای اجتماعی نامطلوب ناشی از آن اجتناب ناپذیر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید