تهران
کد خبر:5820
پ
IMG-20220131-WA0282

افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری موارد ابتلا به کرونا در خوزستان/ امیکرون کودکان را بیشتر درگیر می کند

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ دکتر محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خوزستان که امروز دوشنبه (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰) در سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد ، اظهار کرد : اهداف معنوی، آرمانی و کمالات انسانی که در ذهن همه ماست فراهم نمی‌شود […]

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ دکتر محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خوزستان که امروز دوشنبه (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰) در سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد ، اظهار کرد : اهداف معنوی، آرمانی و کمالات انسانی که در ذهن همه ماست فراهم نمی‌شود مگر اینکه امکانات زمینه‌ای آن فراهم گردد.

وی افزود: در استان خوزستان باید همگی دست به دست هم دهیم تا در حوزه آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

سرمست گفت : ما جزئی از بدنه دولت هستیم که مردم از ما انتظار دارند تا شرایط بهداشت و درمان را بهتر پیش ببریم و شما اصحاب رسانه به عنوان زبان گویای جامعه می‌توانید مشکلات و پیشنهادات را از دل مردم گرفته و با ایده‌ها و خلاقیت‌های خود به ما منتقل کنید تا مجموعاً به یک پیشرفت جمعی برسیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد : استان خوزستان دریچه نفوذ کشور است و باید در این خصوص تعصب داشته باشیم و به عنوان مرزبانان کشور تمام و کمال نقش خود را ایفا کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد : استان خوزستان در پاندمی کرونا پا به پای کل کشور در کنترل بیماری حرکت کرده و کل مجموعه دانشگاه در خدمت حوزه بهداشت و درمان بودند و پیک‌های بیماری یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شد.

وی افزود : از پیک بیماری نباید ترسید اما باید از بیمار شدن ترسید و مراقب بود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد : اُمیکرون بسیار مسری است و نباید ساده و سهل انگارانه به آن نگاه کرد و با واکسیناسیون، رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در مراسمات و تجمعات، تهویه مناسب در اماکن و همچنین با استفاده از ماسک می‌توان در کنترل این بیماری موفق بود.

سرمست گفت: اگرچه سیستم بهداشت و درمان در خدمت مردم است ولی این بدان معنا نیست که مردم خود را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دهند، چرا که مشخص نیست بیماری چه پایانی را برای ما رقم بزند.

خبرنگاران و رسانه ها ابزار پیشرفت جامعه هستند / خطر امیکرون عادی انگاری نشود

دکتر محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بخش دیگری از سخنان خود گفت : موارد ابتلا به کرونا در استان خوزستان نسبت به یک ماه پیش ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش یافته که این مساله بسیار خطرناک است.

وی افزود: این وضعیت نشان می‌دهد در هر محفل و جمعی ویروس وجود دارد؛ از مردم تقاضا داریم این شرایط را جدی بگیرند و علاوه بر واکسینه کردن خود، دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

سرمست یادآور شد : اُمیکرون بسیار مسری است به گونه‌ای که وارد هر خانواده شود ممکن است همه اعضای خانواده درگیر شوند و حتی فرصت چگونگی پیشگیری را به مردم نخواهد داد.

وی ادامه داد : کرونا در استان خوزستان و کشور پیک های مختلف و متعددی داشته و دانشگاه های علوم پزشکی و معاونت ها تلاش های زیادی را انجام دادند که تجربیات گذشته باعث کمک به مقابله با پیک جدید می شود.

افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت : سهل انگاری برای هر کاری بسیار خطرساز است لذا اگر اُمیکرون را ساده بگیریم برای ما سخت تمام می‌شود و می تواند مرگ و میر را افزایش دهد.

وی تاکید کرد : این سویه کودکان بیشتری را درگیر می‌کند لذا توصیه می‌شود شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی بیش از پیش رعایت شود.

این‌مقام‌مسئول گفت : ماسک زدن و نصب تهویه مناسب در شرایط فعلی خیلی مهم است. با توجه به فصل سرما و بسته بودن درب و پنجره در ادارات و خانه‌ها لازم است که منفذی برای ورود هوا وجود داشته باشد.

وی افزود : اگرچه اکنون آماده پذیرای بیماران هستیم و چند هزار تخت عادی و چند صد تخت ویژه با کادر درمان داریم ولی نباید خود را در معرض خطر قرار دهیم و تا فرصت برای واکسیناسیون هست از جامعه هدف درخواست داریم که نسبت به این امر اقدام کنند.

سرمست تصریح کرد : در شرایط موجود در هر محفل و جمعی بیماری وجود دارد و باید هم استانی‌ها این امر را جدی بگیرند تا راحت تر از این مرحله عبور کنیم. باید پیک و موج جدید کرونا را آرام‌تر بگذرانیم تا بار درمان بیشتر نشود.

وی ادامه داد : در شرایط فعلی هر نوع سرما خوردگی باید اُمیکرون فرض شود و نیازی نیست که برای ثابت کردن بیماری حتما تست انجام شود زیرا ممکن است که بیماری بیشتر در سطح جامعه منتشر شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید