تهران
کد خبر:6384
پ
WhatsApp-Image-2022-03-06-at-7.45.01-PM

افزایش ۷۰ درصدی کاشت نهال در صنعت نیشکر/زراعت چوب در نیشکر رونق می‌گیرد

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ صنعت توسعه نیشکر با کاشت بیش از چهار میلیون اصله نهال و هدف‌گذاری بیش از دو هزار هکتار نهال‌کاری نقش‌آفرینی ویژه‌ای در این پویش دارد. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز یکشنبه (۱۵ اسفندماه) در حاشیه کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری که با حضور دکتر آقارضا فتوحی معاون […]

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ صنعت توسعه نیشکر با کاشت بیش از چهار میلیون اصله نهال و هدف‌گذاری بیش از دو هزار هکتار نهال‌کاری نقش‌آفرینی ویژه‌ای در این پویش دارد.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز یکشنبه (۱۵ اسفندماه) در حاشیه کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری که با حضور دکتر آقارضا فتوحی معاون اقتصادی استاندار و سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان برگزار شد، به این نقش ویژه اشاره و تاکید کرد که نهضت درختکاری با جدیت بیشتری در واحدهای نیشکری دنبال می‌شود و نه تنها در محیط درونی، بلکه در مناطق پیرامونی کشت و صنعت‌ها نیز طرح نهال‌کاری به صورت ویژه دنبال خواهد شد.
به گفته دکتر عبدعلی ناصری، عملیات درختکاری و توسعه کمربند سبز حاشیه جاده اهواز به خرمشهر در راستای پویش ایران سرسبز و توسعه فضای سبز محیط پیرامونی واحدهای نیشکری است.
این عملیات در حاشیه جاده اهواز به خرمشهر به طول ۳۰ کیلومتر است که از سوی کشت و صنعت امیرکبیر با کاشت بیش از ۳۶ هزار نهال در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود از ۵۰۰ هکتار نهال‌کاری طی دو سال اخیر خبر داد و بیان داشت که این نهال‌ها در راستای صیانت از منابع طبیعی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در واحدهای نیشکری کاشته شده است.
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکنون بیش از چهار میلیون اصله نهال در کشت و صنعت‌های نیشکری کاشته که این میزان با پیوستن این شرکت به پویش ملی ایران سرسبز افزایش می‌یابد.
ناصری در ادامه به کاشت بیش از ۲۲۳ هزار نهال مثمر و غیرمثمر در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت که این میزان نهال‌کاری در ۲۶۷ هکتار از اراضی نیشکر انجام شده که نسبت به دو سال گذشته، افزایش ۷۰ درصدی داشته است.
در سال ۹۸ ، ۶۷ هزار نهال و در سال گذشته، ۱۶۷ هزار نهال در کشت و صنعت‌های توسعه نیشکر کاشته شد که در کنار رونق زراعت چوب، اکوسیستم طبیعی و تنوع زیستی در منطقه ایجاد کرده است. هر سال نیز در روز درختکاری به تعداد نیروهای شاغل در هر کشت و صنعت یک اصله نهال مثمر از جمله نخل و مرکبات کاشته می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید