تهران
کد خبر:1055
پ
ghasem_saedi

ایران قطب پتروشیمی منطقه است/ضروت ایجاد صنایع پایین دستی با هدف درآمدزایی و ایجاد اشتغال

نگرش نیوز – قاسم ساعدی با اشاره به جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور و کم و کیف آن، گفت: خوشبختانه ایران به قطب پتروشیمی منطقه به‌ویژه خاورمیانه تبدیل شده است و در برنامه ششم توسعه، دولت و بخش خصوصی ملزم به رونق و توسعه پتروشیمی‌ها در تمام ابعاد ملزم شده‌اند. نماینده مردم دشت آزدگان و […]

نگرش نیوز – قاسم ساعدی با اشاره به جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور و کم و کیف آن، گفت: خوشبختانه ایران به قطب پتروشیمی منطقه به‌ویژه خاورمیانه تبدیل شده است و در برنامه ششم توسعه، دولت و بخش خصوصی ملزم به رونق و توسعه پتروشیمی‌ها در تمام ابعاد ملزم شده‌اند.

نماینده مردم دشت آزدگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران روند بسیار خوبی را در راستای رونق صنعت پتروشیمی داشته است، افزود: ارزآوری و اشتغالزایی ازجمله دستاوردهای صنعت پتروشیمی برای کشور است در حالی که این صنایع مانند بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور با تحریم‌های ناجوانمردانه مواجه شده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش صنایع پایین‌دستی صنایع مادر پتروشیمی، ادامه داد: مجلس از توسعه بخش پایین دستی پتروشیمی حمایت می‌کند چراکه پتروشیمی با تمام نقش مهمی -که در اقتصاد کشور باز می‌کند- می‌تواند به محور درآمدزایی و اشتغالزایی برای  کشور تبدیل شود.

ساعدی اضافه کرد: از آنجا که تمام هم و غم ما در حوزه نفتی جلوگیری از خام‌فروشی است لذا تقویت و توسعه پتروشیمی‌ها و حتی  ایجاد پتروپالایشگاه‌ها ضرورتی غیرقابل انکار است چراکه با ایجاد تنوع در تولید محصولات پتروشیمی، علاوه‌بر ارزآوری، صادرات و ایجاد ارزش‌افزوده، برای جوانان اشتغال‌زایی بسیار بالایی به دنبال دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بر ریل‌گذاری مجدد در مسیر خصوصی‌سازی صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: بخشی از پتروشیمی‌ها و معادن به‌عنوان بزرگترین صنایع کشور در انحصار خصولتی‌ها هستند چراکه به اسم واگذاری و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به افراد خاص یا هلدینگ‌های وابسته به دولت سپرده شده‌اند لذا درصورت اصلاح مسیر خصوصی‌سازی پتروشیمی‌ها می‌توان شاهد یک انقلاب در این صنعت و در ادامه وضعیت اقتصادی کشور بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید