تهران
کد خبر:5884
پ
۲۰۲۲۰۲۰۸_۱۴۱۰۰۱

به تولیدکنندگان داخلی میدان داده شود/تحریم ها فرصتی در جهت رشد شرکت های داخلی

به گزارش گلبانگ زاگرس ؛احسان محمودی مدیر فروش شرکت هوا کاران صنعت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مجموعه شرکت هواکاران صنعت با سابقه بیش از ۲۰ سال در زمینه تامین طراحی و ساخت پکیج های هوای فشرده شامل انواع کمپرسورهای هوا، مخازن ذخیره هوای فشرده، پکیج های خشک کننده های هوا، تامین کمپرسور […]

به گزارش گلبانگ زاگرس ؛احسان محمودی مدیر فروش شرکت هوا کاران صنعت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:
مجموعه شرکت هواکاران صنعت با سابقه بیش از ۲۰ سال در زمینه تامین طراحی و ساخت پکیج های هوای فشرده شامل انواع کمپرسورهای هوا، مخازن ذخیره هوای فشرده، پکیج های خشک کننده های هوا، تامین کمپرسور های گازی و واحدهای تولید اکسیژن و نیتروژن به روش های ‏psa و کرایوژنیک در حال فعالیت است و به صنایع مختلف مثل نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع فولاد، صنایع خودروسازی، صنایع غذایی، نیروگاه ها و در کل هر صنعتی که جهت تولید نیاز به پکیج هوای فشرده دارد فعالیت دارد .

وی افزود: در خصوص شرکت ملی نفت ایران نیز با توجه به ظرفیت های شرکت ما در خصوص صنعت حفاری نفت و گاز، با شرکت ملی حفاری ایران نیز جلسات مفیدی برگزار شده که امیدواریم بتوانیم در راستای تامین نیازهای این شرکت نیز فعالیت کنیم.

محمودی با اشاره به اینکه در این مجموعه ۸۰ نفر فعالیت می کنند ، در خصوص میزان تولیدات و درآمدهای شرکت هواکاران صنعت گفت : میزان تولیدات ما به صورت ثابت، عدد مشخصی ندارد و با توجه به پروژه های تعریف شده و نیاز پروژه ها، قادر به ارائه خدمات و تولیدات هستیم. حجم تولیدات سالیانه این شرکت با توجه به نوسانات پروژه ها، سالیانه حدوداً بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون دلار متغیر است.

مدیرفروش شرکت هواکاران صنعت با اشاره به زمینه کاری این شرکت در خصوص فعالیت طراحی تجهیزات داخلی بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه در سال‌های اخیر کارهای خیلی خوبی انجام شده است.

وی افزود : به صورت سنتی تجهیزات دوار به عنوان قلب واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند که عمدتاً دانش فنی و تکنولوژی آنها اختیار کشورهای خارجی بوده است اما در سالهای اخیر با توجه به تحریم ها با همت شرکت های داخلی و ایرانی، بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور آورده شده است.

محمودی تصریح کرد : مجموعه ما نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به جز بخش کوچکی از قطعات اصلی که در حال حاضر تکنولوژی ساخت آنها در کشور فراهم نشده، سایر تجهیزات در بازار داخل طراحی و ساخته می شود.

مدیرفروش شرکت هواکاران صنعت با اشاره به اهمیت صادرات تجهیزات صنعتی گفت: در زمینه صادرات نیز در حال حاضر با کشور عراق در زمینه پکیج هوای فشرده با چندتا از نیروگاه های کشور عراق در حال مذاکره و رایزنی هستیم.

وی با اشاره به تحریم های ناجوانمردانه کشورهای خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آنها بر صنایع داخلی اظهار کرد: مانند سایر شرکت های فعال در زمینه های صنعتی، تحریم ها از جهات افزایش قیمت قطعات و تجهیزات، تاخیر در تعهدات شرکت نسبت به مشتریان و نقل و انتقالات مالی، تاثیراتی بر شرکت ما نیز داشته است اما همین تحریم ها باعث شدند که با همت و تلاش مضاعف و تجاربی که به دست آوردیم بسیاری از قطعات را طراحی و به تولید رساندیم تا توانستم در این چند سال به قراردادها و تعهدات خود پایبند باشیم.

محمودی خاطر نشان کرد : به اعتقاد بنده این تحریم ها بیشتر یک فرصت در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار داد که هم بتوانند توانایی های خود را محک زده و هم از شرایط به وجود آمده برای رشد خود استفاده کنند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای که در حال انجام است؛ افزود: اگر بتوان برآورد خوبی در این زمینه انجام داد؛ بعد از رفع تحریم ها نیز کماکان بسیاری از شرکت ها می توانند فعالیت های خود را ادامه داده و این مسئله به حمایت کارفرمایان داخلی و شرکتهای دولتی از سازندگان داخلی بستگی دارد. اگر یک شرکت داخلی بخواهد رشد کند باید فضا و میدان مناسب و مورد نیاز برای فعالیت به آن داده شود.

محمودی با اشاره به نمایشگاه تخصصی صنعت نفت که در اهواز در حال برگزاری است؛ اظهار کرد: این سومین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت است که مجموعه ما در خوزستان در آن حضور دارد و به نوبه خود از مدیران و برگزار کنندگان این نمایشگاه تشکر می کنم.
پیشنهاد بنده برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه این است که با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار بالای استان خوزستان در زمینه شرکت ها و تولیدات صنعتی متعدد که در این استان وجود دارد؛ می توان فضای بزرگتری برای مجموعه نمایشگاهی در نظر گرفته شود و امکانات رفاهی مناسب تری در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید