تهران
کد خبر:6487
پ
IMG-20220501-WA0386

بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی به خوزستان اختصاص داده شد/ضرورت تدوین پیوست فرهنگی در پروژه های نفتی

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، شامگاه شنبه ( ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خوزستان که در محل مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد ، با اشاره به وظیفه شرکت ها در انجام و حمایت از پروژه های […]

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، شامگاه شنبه ( ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خوزستان که در محل مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد ، با اشاره به وظیفه شرکت ها در انجام و حمایت از پروژه های مسئولیت اجتماعی، اظهار کرد : در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان خوزستان چیزی در حدود ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی به استان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد : عمده وظیفه ما تامین اعتبار است که انجام شده و حال این مسئولان استانی هستند که باید تلاش کنند این اعتبار اختصاص یافته را در پروژه های زیربنایی و مهم هزینه کنند.

دانشی گفت : در حال برنامه‌ریزی هستیم که در زندگی مردمی که در مناطق نفتخیز هستند احساس وجود نفت پررنگ ترشود ، اما بدون همکاری و همیاری مسئولان استانی کاری از پیش نخواهد رفت .

وی افزود : وقتی که با تخصیص اعتبار شاهد باشید که عملاً کاری انجام نشده باید مشکل کار را جای دیگری رصد کنید.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد : نگاه ما با قبلی‌ها متفاوت و بنا را بر همکاری گذاشته‌ایم که یک نمونه آن پرداخت بدهی ۲۰ ساله به شهرداری‌های حوزه فعالیت مناطق به ویژه شهرداری اهواز است.

دانشی گفت : در سال گذشته در آخرین مرحله مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به شهرداری اهواز پرداخت کردیم که قرار بر این شد در زیرساخت‌ها آن را هزینه کنند .

وی افزود : همچنین به زودی تعداد قابل ملاحظه‌ای اتوبوس نو وارد ناوگان ترابری شهرداری اهواز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با طرح این سوال که آیا همه مشکلات و آلودگی ها از صنعت نفت است و دیگر صنایع آلودگی ندارند و اینکه آیا استان‌های دیگر نفت داشته که چنین وضعیتی دارند، خاطر نشان کرد : صنعت نفت همواره در بحث مسئولیت‌های اجتماعی حضور پررنگی دارد ، کما اینکه در شرایط کرونا در بخش تامین تجهیزات تنفسی و دیگر اقلام مورد نیاز به بیمارستان‌های خوزستان کمک کرد و همچنین در آبرسانی به غیزاینه و زلزله اندیکا و …. نیز حضور پررنگی داشته است.

دانشی با اشاره به بحران ریزگردها در استان گفت : مناطق نفتخیز جنوب در راستای مبارزه با ریزگردها کمک به طرح بیابیان‌زدایی ۲۰۰ هزار هکتاری را در دست برنامه دارد و همچنین در سال گذشته موفق به نهال‌کاری ۲۰ هزار اصله درخت شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مناطق نفتخیز جنوب بین ۷۵ تا ۸۰ درصد تولید نفت کشور در حوزه جغرافیایی ۶ استان را بر عهده دارد، تصریح کرد: اعتبارات نوسازی و بازسازی تاسیسات و خطوط لوله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از ۲۰۰ میلیون دلار به ۷۵۰ میلیون دلار افزایش یافته تا شرایط تولید نفت کشور پایدار بماند.

دانشی تاکید کرد : در بحث افزایش تولید نفت از دی ماه سال گذشته فعالیت‌های لازم را آغاز کرده ایم تا به ظرفیت تولید نفت در پیش از تحریم‌ها برسیم و خوشبختانه در اسفندماه سال ۱۴۰۰ این شرایط محقق شده است.

این مقام‌مسئول گفت: در همین راستا فروش و تولید نفت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نسبت به سال گذشته ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن تاکید بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های نفتی،خاطر نشان کرد: صنعت نفت در استان خوزستان ریشه دارد و پیوست‌های فرهنگی در اجرای همه پروژه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد ، به همین خاطر بدنبال آن هستیم تا با تدوین سندی راهبردی ، تمام پروژه‌های صنعت نفت از پیوست‌های فرهنگی برخوردار شوند.

دانشی با اشاره به اقدامات این شرکت برای حمایت از سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان گفت: استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی ساخت و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت همواره مورد توجه این شرکت بوده و در این راستا لازم است شهرک‌های صنعتی در استان خوزستان با نیاز صنعت نفت در خصوص شرکت های دانش بنیان ظرفیت‌سازی کند ، مناطق نفتخیز جنوب نیز آماده هرگونه همکاری لازم است.

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به پیشرفت پروژه‌های طرح توسعه ۲۸ مخزن تصریح کرد : این طرح در دولت گذشته فرآیند خوبی نداشت و بسیار بد اجرا شد .

وی افزود : پیمانکاران این طرح فاقد توانایی و علم لازم برای اجرای این طرح بودند و طرحی که قرار بود طی ۲ سال به اتمام برسد زیر ۱۰درصد پیشرفت کاری تحویل ما گردید .

دانشی ادامه داد : لذا با آغاز دولت سیزدهم ، ساماندهی تعهدات و قراردادهای این طرح در دستور کار قرار گرفت .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید