تهران
کد خبر:6151
پ
۲۰۲۲۰۳۱۵_۱۲۲۲۱۲

تدوین شیوه نامه جدید سرمایه‌گذاری در شهر اهواز/ سال ۱۴۰۱ سال سرمایه گذاری در شهر اهواز است

به گزارش گلبانگ زاگرس:  محمد سعید الماسی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در خصوص سرمایه گذاری در شهر  اهواز علی رغم زحمات مدیران سابق، اما هیچ گاه سازمان سرمایه گذاری روی ریل خود قرار نگرفت تا قطار توسعه سرمایه گذاری به حرکت در بیاید. او تصریح کرد: علت این امر […]

به گزارش گلبانگ زاگرس:  محمد سعید الماسی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در خصوص سرمایه گذاری در شهر  اهواز علی رغم زحمات مدیران سابق، اما هیچ گاه سازمان سرمایه گذاری روی ریل خود قرار نگرفت تا قطار توسعه سرمایه گذاری به حرکت در بیاید.
او تصریح کرد: علت این امر مشکلات عدیده ای بود که ما با کارشناسی و ریشه یابی سعی در حل و رفع آنها کرده ایم. یکی از معضلات و موانع اصلی، شیوه نامه عملکرد سازمان سرمایه گذاری و مشارکت ها است که ۱۰ سال پیش به تصویب شورای شهر وقت رسیده بود. طبق این شیوه نامه اگر یک سرمایه گذار به ما مراجعه کند، فرایند اداری و کارشناسی طرح وی تا صدور موافقت نهایی بیش از یک سال به طول می انجامید. این در حالی است که سرمایه ترسو است و سرمایه گذار هم به فکر خدمت و هم به فکر بازگشت سرمایه است.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اهواز بیان کرد: به همت اعضای محترم شورای شهر اهواز طی چندین جلسه کارشناسی توانستیم شیوه نامه قبلی را بند به بند بررسی، کارشناسی و اصلاح کنیم و شیوه نامه جدیدی بر اساس تجارب مفید و موثر سایر کلانشهرهای موفق در زمینه سرمایه گذاری، تدوین کرده ایم که خوشبختانه لایحه شده و جهت تصویب به شورای شهر ارسال شده‌ است.
الماسی تاکید کرد: این شیوه‌ نامه یک ریل گذاری مستقیمی در مسیر توسعه است که انشاءالله سرمایه‌گذاری و مشارکت را به سمت جلو هدایت خواهد کرد و سال ۱۴۰۱ سال سرمایه گذاری در شهر اهواز است.
او با بیان اینکه اهواز خانه همه ما است، تاکید کرد: باید همه باهم دست به دست هم بدهیم و با معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری شهر اهواز، این شهر را آباد کنیم. همه ما خصوصا مجموعه شهرداری باید بدانیم این شهر با عوارض ساخته نمی شود بلکه با سرمایه گذاری می تواند به سمت توسعه حرکت کند.
الماسی افزود: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که با معرفی جاذبه ها و فرصت های سرمایه‌گذاری شهر اهواز،در مسیر توسعه شهر به ما کمک کنند.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اهواز در تشریح سایر اقدامات این سازمان گفت: با پیگیری یک ساله و با همکاری مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری و مدیر حمل بار توانستیم برای ساماندهی خودروهای حمل بار، اپلیکیشنی طراحی کنیم که علاوه بر ساماندهی حمل و نقل بار در سطح شهر در همه زمینه ها از جمله ساخت و ساز، درآمد زایی خوبی نیز برای شهرداری ایجاد می کند.
او همچنین بیان کرد: یکی دیگر اقدامات ما احیای پارک سیاحتی قدیم است که طی این هفته  افتتاح می شود. این پروژه یکی از پروژه های خوب سرمایه‌گذاری در شهر اهواز رخ است. پارک سیاحتی مدت ها بلااستفاده مانده بود و هزینه نگهداری آن ماهیانه ۶۰ میلیون تومان هزینه به شهرداری تحمیل می کرد، با نام جدید و امکانات جدید و مناسب به بهره‌برداری می رسد و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
الماسی تصریح کرد: مدت زمان قرارداد این پارک با سرمایه‌گذار ۱۵ سال و یک ماه است که ماهیانه ۸۰ میلیون تومان نیز اجاره پرداخت کرده و حدودا ۱۱۲ نفر اشتغالزایی دارد. این قرارداد به صورت BOLT است که بعد از اتمام مدت زمان آن، در نهایت مجموعه پارک با امکانات و تجهیزات آن به شهرداری واگذار می شود.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اهواز با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه شهرداری خدمت رسانی به مردم فهیم کلانشهر اهواز است، اظهار کرد: ما به دنبال احیا پارک های بلااستفاده در سطح شهر توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم. هم هزینه نگهداری آنها از دوش شهرداری برداشته می شود و هم این پارک ها احیاء شده و برای استفاده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
الماسی همچنین گفت: یکی دیگر از پروژه های سرمایه‌گذاری در شهر اهواز، قرارداد فیبر نوری یا شهر هوشمند است. این قرارداد بسیار مناسب و ارزشمند است که به همت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های شهرداری و سازمان فاوا انجام شده است. طبق این قرارداد که به صورت پنج ساله منعقد شده،  ۲۰۰ کیلومتر خط فیبر نوری در سطح شهر اهواز ایجاد می شود. این مسیر دارای ۱۴  راه اصلی و هر راه شامل ۴۸ رشته فیبر نوری است. از این تعداد، ۱۳ راه متعلق به شهرداری و بعد از آماده شدن، قابل ارائه به ادارات و سازمان ها است. از یک راه باقی مانده نیز ۴۰ تار نیز متعلق به شهرداری است که در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
او با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در کلانشهر اهواز ادامه داد: تهیه و چاپ کتابچه فرصت های سرمایه‌گذاری کلانشهر اهواز یکی دیگه از کارهای مفید ما بوده است. ما با سه نوع سرمایه‌گذار رو به رو هستیم، دسته اول سرمایه‌گذارانی هستند که هم ایده و هم پول دارند، دسته دوم ایده دارند و پول ندارند و دسته سوم نیز سرمایه‌گذارانی هستند که پول دارند اما ایده ندارند.  که این کتابچه بیشتر مختص به این دسته از سرمایه گذاران است. در این کتابچه مکان ها و زمین هایی مشخص شده اند که دارای کاربری متفاوت و مورد نیاز شهر اهواز از قبیل هتل، پارک شهر بازی، تله کابین بر روی رودخانه کارون از حد فاصل پارک جزیره تا پارک زوویه و زیپ لاین کارون و امثال آن هستند.
الماسی تاکید کرد: از تمامی سرمایه گذاران در این راستا استقبال کرده و همکاری های لازم را با آنها انجام خواهیم داد. هم مجموعه شهرداری و هم شورای شهر اهواز در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در شهر اهواز همکاری های لازم را با سرمایه‌گذاران انجام خواهند داد.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اهواز با بیان اینکه در سال جاری سه قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شده است، بیان کرد: در همین راستا پروژه های دیگری در دست اقدام داریم مانند پارک حاشیه ای که در اصل محل پارک خودرو در ۱۲خیابان اصلی و شلوغ شهر اهواز است  که سازمان حمل و نقل و ترافیک به ما اعلام کرده . در این پروژه جای پارک در این خیابان ها به وسیله اپلیکیشن مخصوص مشخص می شود و پیش از این در کلانشهرهایی مانند تهران، مشهد و شیراز انجام شده است.
او افزود: یکی دیگر از فرصت های سرمایه‌گذاری در شهر اهواز پارک ۳۰۰ هکتاری شهروند که متعلق به مجموعه شرکت مناطق نفتخیز جنوب است و امیدواریم در راستای تبدیل این پارک به باغ رستوران بزرگ‌و مجهز با شرکت نفت به توافق برسیم. وجود یک مجموعه رفاهی،سیاحتی و تفریحی مجهز و جدید یکی از نیازهای شهر اهواز است که از سرمایه‌گذاری در این زمینه به صورت قرارداد هایی با زمان مشخص، استقبال خواهیم کرد و مذاکراتی هم در این راستا با شرکت نفت انجام داده ایم. این کار بزرگی است که هم اشتغالزایی و هم امنیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.
الماسی گفت: همچنین در سه نقطه دیگر در سطح شهر از جمله کیانشهر،پارک ربیع و کوی مهدیس زمین‌هایی برای احداث پارک شهربازی مشخص شده اند که از سرمایه‌گذاران در این زمینه ها استقبال خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اهواز تصریح کرد: همه قراردادهای ما در سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های شهرداری اهواز به صورت فراخوان اعلام و علاوه بر چاپ در روزنامه های کثیرالانتشار، در سامانه ستاد مطرح می شوند.
او با اشاره به چالش های موجود در زمینه جذب سرمایه‌گذار در شهر اهواز بیان کرد: برای حضور سرمایه‌گذار در شهر اهواز نیاز به تسریع فرآیند سرمایه گذاری داریم. در شیوه نامه جدید این زمان به ۶۹ روز رسیده است. چالش دوم مجوزهای مورد نیاز از سازمان ها و نهاد های مربوطه است. سازمان سرمایه گذاری به عنوان رابط بین سرمایه گذار و شهرداری عمل می کند. امنیت بازگشت سرمایه گذار باید تامین شود. نباید با تغییر مدیران شهری و شهرداران، سرمایه‌گذار ضربه بخورد و کسی نباید در مسیر سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی نکند. سرمایه‌گذار نباید سرگردان و معطل شود و نیاز به تکریم و احترام دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید