تهران
کد خبر:5851
پ
۲۰۲۲۰۲۰۷_۱۰۲۶۴۲

تعاملات لازم در جهت رشد ، بالندگی و ارتقا سطح کمی و کیفی مورد نیاز سازندگان صنعت نفت/آمادگی لازم برای تولید حداکثری

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ پیش از ظهر امروز دوشنبه(۱۸ بهمن ۱۴۰۰) در نشست خبری علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اصحاب رسانه در دومین روز نمایشگاه صنعت نفت، اظهار کرد : امسال دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت با مشارکت حدود ٢٢٠ شرکت معتبر برگزار شده است که برخی از این شرکت […]

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ پیش از ظهر امروز دوشنبه(۱۸ بهمن ۱۴۰۰) در نشست خبری علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اصحاب رسانه در دومین روز نمایشگاه صنعت نفت، اظهار کرد : امسال دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت با مشارکت حدود ٢٢٠ شرکت معتبر برگزار شده است که برخی از این شرکت ها در سطح بین المللی فعال هستند.

وی افزود : بالغ بر ٩٠ درصد این شرکت‌ها ، سازنده و تولید کننده قطعات و لوازمات مورد نیاز صنعت هستند و همچنین نیمی از این شرکت ها مجموعه های دانش بنیان هستند.

دانشی گفت : قطعاً با ایجاد تعاملات لازم فی مابین مجموعه های صنعت نفت ، می تواند جهت رشد ، بالندگی و ارتقای سطح کمی و کیفی مورد نیاز برای سازندگان ، مصرف کنندگان و مجموعه های صنعت نفت کشور ، موثر واقع شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم ارتباطات برون مرزی است گفت : تمام تلاش خود را خواهیم کرد که ارتباطات برون مرزی موثری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد : در سفر اخیر رئیس جمهور‌ به این کشور روسیه ، روابط و مناسبات خوبی شکل گرفته  که سهمی از آن مربوط به مناطق نفت خیز می باشد.

دانشی ادامه داد : با کشور روسیه در زمینه انتقال تکنولوژی همکاری و فعالیت‌هایی خواهیم داشت .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت : به دلیل عدم همراهی وزارت سابق ، مشکلات عدیده ای در تاسیسات و خطوط بوجود آمده بود که خوشبختانه با تمام تلاش و توان در حال برطرف کردن این مشکلات و معضلات هستیم.

دانشی با اشاره به بحث تولید گفت : در مجموعه مناطق نفت خیز جنوب آمادگی کامل را داریم که هر زمان ، دولت محترم دستور دهد با تمام توان به سمت تولید حداکثری حرکت کنیم .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به مشکلات سازندگان ، خاطر نشان کرد : تمام تلاش ما در وزارت نفت این است که مشکلات سازندگان را بزودی رفع کنیم و در ادامه باید تلاش کرد تا با اصلاح برخی قوانین متناسب با شرایط موجود کشور از تولید کنندگان و سازندگان تجهیزات صنعت نفت حمایت لازم شده و آنها را حفظ کرد.

دانشی در خصوص حوزه مسئولیت های اجتماعی این شرکت اظهار کرد: صنعت نفت باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود حساسیت بیشتری به خرج دهد و بدون شک نگاه ما متفاوت تر از گذشته خواهد بود.

وی افزود : مباحث HSE و زیست محیطی سرلوحه کار این مجموعه قرار دارند و در بحث آلایندگی ها و مسئولیت های اجتماعی بودجه های زیادی پرداخت شده‌ و اما متاسفانه در جای درست هزینه نشده است .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به شایعه استخدام ده هزار نیرو در طرح های زیر مجموعه مناطق نفت خیز جنوب گفت : آمارهای ارائه شده در این خصوص صحیح نمی باشد و اکثر شرکت های فعال در این حوزه نیروهای مورد نیاز خود را در اختیار دارند اما در صورت نیاز به جذب نیرو برای این طرح ها از نیروهای متخصص بومی استفاده خواهند کرد .

دانشی در ادامه گفت : ما باید به سمتی حرکت کنیم که نیروهای فنی و متخصص را وارد صنعت نفت کنیم .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید