تهران
کد خبر:910
پ
۲۰۲۰۰۸۱۰۹۷۷۱۹۸۵۵۹۴

تولید خودرو در داخل منجر به خودکفایی و ایجاد اشتغال می‌شود

نگرش نیوز – عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی از خودروهای جدید شاهین و همچنین آغاز تجاری‌سازی آن در سایپا گفت:‌ همانطور که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند باید به سمت تولید خودروی باکیفیت در داخل حرکت کنیم و اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعاً‌ در آینده […]

نگرش نیوز – عبدالله ایزدپناه نماینده ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی از خودروهای جدید شاهین و همچنین آغاز تجاری‌سازی آن در سایپا گفت:‌ همانطور که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند باید به سمت تولید خودروی باکیفیت در داخل حرکت کنیم و اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعاً‌ در آینده مشکلی از لحاظ استقلال و خودکفایی خودرو نخواهیم داشت و آینده صنعت کشور به خطر نمی‌افتد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه مجلس از حرکت سایپا جهت تولید خودرو در داخل حمایت می کند گفت: تولید خودرو در داخل منجر به خودکفایی و ایجاد اشتغال می‌شود.

وی صنعت دفاعی کشور را مثال زد و افزود: در صنعت دفاعی، تجهیزات و لوازم در داخل تولید می‌شود و همین سبب شده تا امنیت کشور به خوبی برقرار شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تأکید کرد: اگر در صنعت خودرو هم مثل صنعت دفاعی حرکت کنیم بی‌نیازی ما افزایش خواهد یافت و گام بزرگی در جهت خودکفایی، اشتغال و تولید در داخل برمی‌داریم و دیگر با بحران‌هایی مثل دلار و افزایش قیمت مواجه نخواهیم شد.

ایزدپناه در خصوص آغاز تجاری سازی خودرو جدید شاهین و طراحی و رونمائی از مدل کراس اوور شاهین به عنوان خودرویی در سطح استانداردهای جهانی، با بیان اینکه تصمیم سایپا برای رفتن به سمت تولید در داخل بسیار مناسب و مثبت است، گفت: امیدواریم اهداف طراحی شده و سیاست‌های اتخاذی به هدف برسد و اگر در این زمینه موفق عمل کنیم قطعاً در آینده از بسیاری از حوادث مصون خواهیم ماند.

وی بر افزایش داخلی سازی قطعات و کاهش وابستگی به شرکا و قطعه سازان خارجی تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید از شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان و جوانان کمک گرفت و اگر مشکل قانونی هم احساس شود می‌توان با تهیه لایحه و ارائه آن به مجلس مشکل قانونی را حل کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تأکید کرد: مجلس آماده کمک برای تصویب قوانین مورد نیاز تولید خودرو در داخل است تا اگر گره‌ای وجود دارد باز شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید