تهران
کد خبر:8433
پ
۱۰۳۱۴۴۱۷_۳۹۹
شهردار اهواز اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و راه اندازی خط یک متروی این کلانشهر را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

تکمیل و راه اندازی خط یک متروی اهواز نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار

رضا امینی گفت: خط اول قطار شهری اهواز با طول ۲۳.۵ کیلومتر، ۴ فاز دارد و فاز اول از محدوده زرگان تا میدان فرودگاه، فاز دوم از میدان فرودگاه تا مصلی، فاز سوم از مصلی تا دانشگاه شهید چمران اهواز و فاز چهارم از دانشگاه شهید چمران اهواز تا بیمارستان شهید بقایی تعریف شده است. وی افزود: […]

رضا امینی گفت: خط اول قطار شهری اهواز با طول ۲۳.۵ کیلومتر، ۴ فاز دارد و فاز اول از محدوده زرگان تا میدان فرودگاه، فاز دوم از میدان فرودگاه تا مصلی، فاز سوم از مصلی تا دانشگاه شهید چمران اهواز و فاز چهارم از دانشگاه شهید چمران اهواز تا بیمارستان شهید بقایی تعریف شده است.

وی افزود: فاز یک و ۲ خط اول با مجموع طول ۱۱.۵ کیلومتر، فاز‌های مرکزی هستند که با حداقل ایستگاه، این قطعه با ۸ هزار میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

امینی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای دیگر ایستگاه‌ها و ادامه خط، باید ارزیابی شود، اما بر اساس گمانه‌زنی‌ها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی خط یک قطار شهری اهواز با ارزش امروز نیاز است.

شهردار اهواز در خصوص پیمانکار جدید این طرح می‌گوید: چند پیمانکار شناسایی شده و با یکی دو پیمانکار صحبت شده است، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) هم رویکرد مثبتی نسبت به این طرح دارد و با توجه به اینکه اطمینان بالایی میان شهرداری و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و مجموعه سپاه وجود دارد، اگر سپاه این طرح را اجرا کند خیال‌مان راحت خواهد بود که با سرعت و کیفیت بیشتری اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: قبلا تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای این طرح امضاء شده که باید به روزرسانی شود و هیئت‌های کارشناسی در حال بررسی و برآورد هستند تا تفاهم‌نامه تنظیم و سپس بلافاصله قرارداد منعقد شود که برآورد می‌شود در یکی دو ماه آینده هر دو مورد به نتیجه برسند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید