تهران
کد خبر:8472
پ
۱۰۵۳۴۲۷۲_۵۴۱
اداره های حفاظت محیط زیست شهرستان‌های کارون و باوی علیه ۲ شرکت کشت و صنعت نیشکر به دلیل آتش‌سوزی شبانه مزارع نیشکر و ایجاد آلودگی هوا شکایت کردند

شکایت محیط زیست خوزستان از ۲ شرکت کشت و صنعت نیشکر

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: باوجود مصوبه‌های کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، برخی از شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر در این شرایط مبادرت به آتش زدن مزارع نیشکر و ایجاد آلودگی هوا کردند. فرهاد قلی نژاد افزود: پس از آتش‌سوزی مزارع، صحت آن در گشت و کنترل‌های شبانه ادارات […]

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: باوجود مصوبه‌های کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، برخی از شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر در این شرایط مبادرت به آتش زدن مزارع نیشکر و ایجاد آلودگی هوا کردند.
فرهاد قلی نژاد افزود: پس از آتش‌سوزی مزارع، صحت آن در گشت و کنترل‌های شبانه ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های کارون و باوی تایید شده بود.
وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در گشت‌های شبانه روزی واحد‌ها و شرکت‌های آلاینده هوا را شناسایی و علیه آن‌ها شکایت و برای توقف فعالیت کار‌های لازم را پیگیری می‌کند.
در یک ماه اخیر هوای اهواز و برخی شهر‌های استان در وضعیت ناسالم قرار داشته است، هر چند بارندگی‌های اخیر موجب شد تا برای یک روز هوای اهواز و برخی شهر‌ها از آلاینده‌ها پاک شود، اما با گذشت چند روز پس از آن، آلودگی هوا بار دیگر برخی شهر‌های استان را درگیر کرده است.
کمیته اضطرار آلودگی هوای استان در هفته قبل با توجه به اعلام وضعیت شرایط سکون و پایداری هوا در هفته جاری توقف آتش‌سوزی مزارع نیشکر در مدت مذکور را مصوب کرد.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید