تهران
کد خبر:6474
پ
IMG-20220501-WA0002

شیوع علایم آسم در جمعیت کودکان و نوجوانان حدود ۱۱% و در بزرگسالان حدود ۹% می باشد

به گزارش گلبانگ زاگرس ؛ دکتر شایسته شمی پور سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز از برگزاری روز جهانی آسم مصادف با ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خبر داد. وی با اعلام این خبر افزود: بیماری های مزمن تنفسی از جمله آسم یک مشکل بهداشتی عمده با شیوع نسبتاً زیاد در جهان است. بر اساس آمار سازمان […]

به گزارش گلبانگ زاگرس ؛ دکتر شایسته شمی پور سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز از برگزاری روز جهانی آسم مصادف با ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: بیماری های مزمن تنفسی از جمله آسم یک مشکل بهداشتی عمده با شیوع نسبتاً زیاد در جهان است. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، نزدیک به ۳۴۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به آسم می باشند و این بیماری شایعترین بیماری مزمن کودکان محسوب می شود.

شمی پور با اشاره به اینکه همچنین سالانه نزدیک به ۴۶۰ هزار مرگ در اثر بیماری آسم رخ می دهد .طبق آخرین مطالعه انجام شده در کشور ما، شیوع علایم آسم در جمعیت کودکان و نوجوانان حدود ۱۱% و در بزرگسالان حدود ۹% می باشد، گفت: با توجه به شیوع روز افزون این بیماری و عوامل خطر مرتبط با آن و نیز ضرورت پیشگیری و کنترل این بیماری، یکی از مهم ترین اقداماتی که در این زمینه می توان انجام داد، افزایش آگاهی آحاد جامعه نسبت به این بیماری است.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: GINA (اعتلاف جهانی علیه بیماری آسم)، به منظورحساس سازی جامعه، جلب مشارکت ذینفعان و برنامه ریزی و همکاری در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری، اولین سه شنبه ماه «می» را به عنوان روز جهانی آسم نامگذاری کرده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: با عنایت به اهمیت موضوع، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ساله همگام با سایر کشورهای جهان و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، مراکز پ‍ژوهشی و انجمن های علمی، اقدام به بزرگداشت این روز نموده است. امسال روز جهانی آسم، مصادف با ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ و با شعار «رفع کاستی ها در مراقبت از بیماران مبتلا به آسم » می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید