تهران
کد خبر:5318
پ
۱۶۹۲۰۳۴۸۵

عامل تیراندازی به سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست کارون دستگیر شد

به گزارش گلبانگ زاگرس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، عباس ظاهری روز سه‌شنبه افزود: راکبان یک دستگاه خودرو سواری پیکان ۱۱ آبان امسال پس از شکار غیرمجاز با ماموران محیط زیست روبه رو شدند، که به سمت آنها شلیک، و از محل متواری شدند. وی ادامه داد: بر اثر این تیراندازی یکی […]

به گزارش گلبانگ زاگرس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، عباس ظاهری روز سه‌شنبه افزود: راکبان یک دستگاه خودرو سواری پیکان ۱۱ آبان امسال پس از شکار غیرمجاز با ماموران محیط زیست روبه رو شدند، که به سمت آنها شلیک، و از محل متواری شدند.
وی ادامه داد: بر اثر این تیراندازی یکی از عوامل یگان حفاظت محیط زیست از ناحیه دست مجروح شد که به دلیل اهمیت موضوع، این حادثه از طریق مراجع انتظامی و قضایی به صورت جدی پیگیری شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کارون افزود: یکی از عوامل این تیراندازی با هوشیاری ماموران انتظامی شناسایی و با دستور قضایی بازپرس دادگستری کارون دستگیر و روانه زندان شد.
حدود ساعت ١٠ صبح ۱۱ آبان امسال در پی گزارش ورود شکارچیان به منطقه شیرین شهر، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کارون بلافاصله به منطقه اعزام شدند که با یک دستگاه خودروی سواری که پس از شکار در حال خروج از منطقه بود روبه رو شدند. متخلفان شکار غیرمجاز با دیدن ماموران یگان محیط زیست، اقدام به فرار از محل کردند که در تعقب و گریز انجام شده شکارچیان غیرمجاز به سمت ماموران یگان با سلاح شکاری تیراندازی کردند.
۲ سرنشین خودروی متخلف با ۲ قبضه اسلحه شکاری ٩ بار به طرف ماموران یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان کارون شلیک کردند که در یکی از این شلیک ها یکی از ماموران این اداره از ناحیه دست مورد اصابت ساچمه قرار گرفت. ماموران برای رعایت اصول ایمنی از تعقیب خودرو مذکور خودداری کردند ولی با توجه به مستندات موجود، مراتب به مراجع قضایی برای دستگیری آنها اعلام شد.
شهرستان کارون که پیش از این از توابع شهرستان اهواز بود با مصوبه هیات دولت در بهمن ۱۳۹۱ از این شهرستان جدا و مستقل شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید