تهران
کد خبر:932
پ
saregh

قضات برای تامین امنیت عمومی حد الهی را برای سارقان اجرا کنند

نگرش نیوز – حسن نوروزی با بیان اینکه بازدارنده نبودن مجازات‌ها برای سارقان باعث گسترش دامنه سرقت‌ها در سراسر کشور شده است، گفت: اگر برای مجازات سارقانی که روزانه قطعات چندین خودرو  یا گوشى هاى موبایل را به سرقت می‌برند، حد الهی(قطع ید) را جاری کنیم بعد از این شاهد بروز این معضل در سطح کشور نخواهیم بود. برخی […]

نگرش نیوز – حسن نوروزی با بیان اینکه بازدارنده نبودن مجازات‌ها برای سارقان باعث گسترش دامنه سرقت‌ها در سراسر کشور شده است، گفت: اگر برای مجازات سارقانی که روزانه قطعات چندین خودرو  یا گوشى هاى موبایل را به سرقت می‌برند، حد الهی(قطع ید) را جاری کنیم بعد از این شاهد بروز این معضل در سطح کشور نخواهیم بود.

برخی سارقان برای یافتن سرپناهی در فصول سرد مرتکب این جرم می‌شوند

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون سارقان با این تصور که اگر بازداشت شدیم مدتی را در زندان می‌گذرانیم و بعد با یک عفو از زندان آزاد می‌شویم، مرتکب این جرم می‌شوند و حتی برخی از سارقان که جایی برای سکونت ندارند یک سرقت کوچک از صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می‌دهند تا فصول سرد سال را در زندان سپری کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به انواع مجازات‌ها برای جرم سرقت، اظهار کرد: سرقت‌ها یا تعزیری یا حدی هستند، وقتی سرقتی حدی می‌شود و سارقانی با سوءپیشینه ارتکاب بیش از ۳۰ بار سرقت و با وجود اینکه مجازات شلاق و زندان هم برای آنها اجرا شده است، اما همچنان مرتکب سرقت می‌شوند باید حد الهی برای آنها اجرا شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قضات باید به تعیین مجازات حد، دقت بیشتری داشته باشند و بدون نگرانی از اظهارنظر سازمان‌های حقوق بشری به این امر مبادرت ورزند تا امنیت در سطح جامعه تامین شده و از جان و مال مردم صیانت شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید