تهران
کد خبر:8392
پ
مترو+اهواز
به گفته سرپرست سازمان قطار شهری اهواز؛ برای تکمیل ۲ فاز خط یک مترو باید ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در مدت ۳ سال جذب شود.

لزوم جذب ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بخشی از خط متروی اهواز

ابوالقاسم محبوبی در خصوص آخرین وضعیت خرید اوراق مشارکت قطار شهری اهواز گفت: کار پرونده قضایی مترو برای تایید فسخ قرارداد و خلع ید پیمانکار، از سال ۹۹ تا شهریورماه ۱۴۰۲ به طول انجامید. وی به صدور حکم قطعی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار اشاره کرد و افزود: در مورد تایید فسخ، قرار نداشتن استماع صادر شد که […]

ابوالقاسم محبوبی در خصوص آخرین وضعیت خرید اوراق مشارکت قطار شهری اهواز گفت: کار پرونده قضایی مترو برای تایید فسخ قرارداد و خلع ید پیمانکار، از سال ۹۹ تا شهریورماه ۱۴۰۲ به طول انجامید.

وی به صدور حکم قطعی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار اشاره کرد و افزود: در مورد تایید فسخ، قرار نداشتن استماع صادر شد که در این خصوص باید تصمیم‌های لازم گرفته شود.

محبوبی می‌گوید: به موازات کار‌های قضایی، مذاکره‌هایی با شرکت‌های مختلف ذی‌صلاح که توانایی تکمیل خط یک قطار شهری را دارند، انجام شده است، اما با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۹۹ با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) صادر شد، بیشترین تمرکز با این قرارگاه است که به دلیل تعیین تکلیف نشدن پیمانکار قبلی، معذوراتی داشتند و با احتیاط با این قضیه برخورد می‌کردند.

سرپرست سازمان قطار شهری اهواز ادامه داد: با توجه به رای اخیر دادگاه، مذاکره‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) داشتیم و قرار شد رای را برای آن‌ها توضیح دهیم تا مذاکرات جدی برای تکمیل و ساخت باقیمانده خط یک قطار شهری اهواز آغاز شود.

وی به حضور شهردار اهواز در تهران برای به نتیجه رسیدن مذاکره‌ها با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اشاره و اضافه کرد: فاز یک و ۲ خط یک قطار شهری اهواز از میدان فرودگاه شروع می‌شود و تا میدان ساعت ادامه دارد، این مسیر ۱۱ ایستگاه و ۱۱.۵ کیلومتر طول دارد و ۵۰ درصد از خط یک در این مسیر تعریف شده است.

محبوبی می‌گوید: باتوجه به ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی در این محدوده از خط یک قطار شهری، برای تکمیل ۲ فاز خط یک قطار شهری اهواز، ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار باید در بازه زمانی ۳ ساله جذب شود.

وی عنوان کرد: در گام نخست ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از وزارت کشور درخواست شده است که وزیر کشور گفته بود تا تعیین تکلیف وضعیت حقوقی این پروژه اعتباری به آن اختصاص داده نمی‌شود، اما اکنون تعیین تکلیف شده است و باید هر چه زودتر تکلیف این پروژه روشن شود و هر چه زودتر عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

محبوبی گفت: آغاز عملیات اجرایی، یک سری الزامات از جمله تکمیل مطالعات و کار‌های مهندسی دارد که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در موعد مقرر این کار‌ها انجام شوند.

سرپرست سازمان قطار شهری اهواز افزود: از سال ۹۵ تلاش‌های زیادی برای دریافت اوراق مشارکت و تزریق آن به پروژه قطار شهری اهواز انجام شد، اما فرصت‌ها را از دست دادیم و این کار محقق نشد در نتیجه زیان‌های قابل توجهی به طرح و شهر وارد شد، هر سالی که اوراق مشارکت دریافت شود، نسبت به سال آینده جلو خواهیم بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید