تهران
کد خبر:1238
پ
esmaeeli

مجتمع شوق زندگی می‌تواند در کل کشور الگو و پایلوت قرار گیرد

نگرش نیوز – ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مراسم افتتاح مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی این اقدام را جدید برشمرد و عنوان کرد: این حرکت نوین می‌تواند در کل کشور الگو و پایلوت قرار داده شود و حتی در کشورهای اسلامی نیز توسعه پیدا کند. نماینده مردم گرمی در مجلس […]

نگرش نیوز – ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مراسم افتتاح مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی این اقدام را جدید برشمرد و عنوان کرد: این حرکت نوین می‌تواند در کل کشور الگو و پایلوت قرار داده شود و حتی در کشورهای اسلامی نیز توسعه پیدا کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افتتاح مرکزی برای دادگاه دوستدار کودک را کار جدید و نوین برشمرد که یک شاهکار به شمار می‌آید و افزود: آرزو دارم این اتفاق در تمام استان‌های کشور تسری یابد.

رئیس کمیسیون اجتماعی با یادآوری اینکه مجلس اعتبارات افراد حقوق بگیر تحت پوشش نهادهاى حمایتى را ٣٧ درصد افزایش داد، گفت: این اعتبارات برای کلانشهرها قریب به هزار میلیارد و برای شهرهای کوچک حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی تأکید کرد: تلاش مجلس این است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی در برنامه هفتم توسعه و قوانین بودجه سالیانه موضوع آسیب‌ها را به شکل جدی ببیند و سعی خواهیم کرد آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی را که معلول آن است از ریشه بخشکانیم.

این مجتمع در آبانماه سال ۱۳۹۹ به همت شهرداری مشهد و دادگستری خراسان رضوی راه اندازی شد و هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر مشهد را دنبال می‌کند. در این مجتمع نمایندگان تمام دستگاه‌های دولتی فعال در حوزه مسائل اجتماعی (از جمله سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، اداره کار، سازمان فنی و حرفه‌ای و…) و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه آسیب های اجتماعی حضور دارند و پروژه های مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری بین‌بخشی و استفاده از ظرفیت سمن‌ها اجرا می‌شود.

اولین دادگاه دوستدار کودک کشور در این مجتمع دایر شده است. ساختمان مجتمع برای تردد افراد دارای معلولیت و تمام گروه‌های خاص و دارای نیازهای ویژه مناسب‌سازی شده است. فضای داخلی ساختمان مجتمع به صورت ویژه برای کودکان طراحی شده و بخش‌هایی مثل اتاق مادر و کودک، اتاق بازی کودک، بخش مددکاری ویژه کودکان و… در آن وجود دارد. تمام پرسنل و قضات این مجتمع در زمینه ارتباط با کودک آموزش دیده‌اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید