تهران
کد خبر:904
پ
یوسفی

نبود شفافیت در بازار سرمایه دغدغه مردم است

نگرش نیوز – مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در مخالفت با گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اورق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:  یکی از دغدغه های ملت ایران با وجود حضور حدود ۲۰ میلیون نفر […]

نگرش نیوز – مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در مخالفت با گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اورق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:  یکی از دغدغه های ملت ایران با وجود حضور حدود ۲۰ میلیون نفر در بازار سرمایه، از اشخاص حقیقی تا سهامداران بازار سهام عدالت، شفافیت در بازار سرمایه است.

او ادامه داد: در این بازار جمع‌آوری منابع خرد مردم صورت گرفت و بر اساس نظر کارشناسان، ۷۰ درصد وارد شدگان به بازار سرمایه، سرمایه خرد حدود ۱۰ میلیون تومان داشته‌اند و نزدیک ۴۵۰ هزار واحد افزایش شاخص داشتیم.

یوسفی بیان کرد: با نبود شفافیت، بازار سرمایه و برخی شرکت‌های کارگزاری، سرمایه‌های خرد مردم را جمع کردند و شنیدم که ۱۳ هزار میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شد؛ این فروش به چه قیمتی بوده است؟ خریداران چه کسانی بودند؟ آن شرکت‌های واسطه‌ای و کارگزاران دلالی که بودند؟

او اظهار کرد: کارهای تبلیغاتی در زمینه بورس باید با آموزش همراه باشد. شرکت های خصولتی که بعضی منتسب به نهادهای عمومی هستند، مانند دارای پتروشیمی‌ها با چند شرکت تابعه، به عنوان عرضه اولیه وارد کردیم و این به تامین منابع مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری خرد در شهرک‌های صنعتی و بسیاری از موضوعات کمک می‌کرد. اما ناهماهنگی بین شرکت نفت و وزارت اقتصاد در مرداد ماه باعث شد سهام ریزش بسیار زیادی داشته باشد و مردم ضرر کنند.

یوسفی یادآور شد: با صندوق تثبیت و توسعه برای جلوگیری از نوسان‌ها نباید بار مالی به دولت تحمیل کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید