تهران
کد خبر:1951
پ
فاقد تصویر شاخص

هشت سال با وعده‌های تکراری

حسن روحانی در طول هشت سال دوره ریاست جمهوری‌اش یک بار در جمع مردم خوزستان حاضر شد و با حمایت حداکثری حضار مواجه گردید اما این حمایت‌های مردمی هم موجب نشد که دولت وی، وعده‌های داده شده به مردم خوزستان را محقق کند و آنچه از این هشت سال در ذهن مردم ماندگار شد، وعده‌های تکراری و کارهای نیمه تمام بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن روحانی در طول هشت سال دوره ریاست جمهوری‌اش یک بار در جمع مردم خوزستان حاضر شد و دو بار نیز در قالب سفرهای انتخاباتی بین مردم سخنرانی کرد.

سخنرانی‌هایی که با حمایت حداکثری حضار و شعار معروف «ماکه هوا نداریم اما هواتو داریم» همراه شد.

اما این همه حمایت مردمی هم موجب نشد که دولت حسن روحانی، وعده‌های داده شده به مردم خوزستان را محقق کند و آنچه از این هشت سال در ذهن مردم ماندگار شد، وعده‌های تکراری و کارهای نیمه تمام بود.
حسن روحانی حل مشکلات محیط زیستی خوزستان را اولویت دولت یازدهم دانسته بود و سال ۹۶ نیز در ورزشگاه تختی اهواز در جمع مردم گفت: دولت قدم‌هایی برای حل مشکل گرد و خاک خوزستان برداشته و مشکل گرد و غبار در دولت دوازدهم رفع می‌شود.

هرچند در دو سال گذشته روزهای غبارآلود خوزستان به شدت کاهش یافته است اما علت آن نه اجرای طرح‌های زیست محیطی بلکه سیل ویرانگر سال ۹۸ بود، تر شدن کانون‌های گرد و غبار با آب سیلاب سبب شد که خوزستانی‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با مشکل چندانی در حوزه ریزگرد مواجه نشوند اما این مشکل کم کم با از بین رفت رطوبت خاک از سر گرفته می‌شود.

همچنین هیچ کدام از طرح‌های مقابله با گرد و غبار و وعده‌های داده شده درباره میزان تخصیص بودجه مقابله با گرد و خاک محقق نشد تا مشکلات خوزستان در حوزه محیط زیست از سال ۱۳۹۲ به سال ۱۴۰۰ محول شود.

حسن روحانی سال ۹۲ وعده‌ای مهم به خوزستانی‌ها داد، او گفت: «اروند را به صورتی در می‌آوریم که بتواند نه تنها در کشتیرانی و آبادانی که نبود بخشی از بیکاری که شما به حق برای آن شعار سر می‌دهید برطرف کند.» این وعده در سال ۹۶ هم دوباره تکرار شد تا خوزستانی‌ها به تحقق آن امیدوار شوند.

وعده روحانی دو سال پس از شروع دولت دوازدهم رنگ واقعیت گرفت و مردم خرمشهر و آبادان به تحقق این وعده دل خوش کردند. بنا به اظهارات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی لایروبی اروندرود قرار بود بعد از ماه مبارک رمضان سال ۹۸ آغاز شود اما این پروژه حتی بعد از پایان ماه رمضان سال ۱۴۰۰ هم محقق نشد تا پس از خاک شدن اولین وعده روحانی، دومین وعده دولتش در آب غرق و تحقق آن به دولت سیزدهم موکول شود.

سومین وعده روحانی به خوزستانی‌ها مربوط به حوزه گردشگری بود، حذف ویزای عراق برای خوزستانی‌ها از جمله وعده‌های شیرین روحانی به مردم دیار نخل و آفتاب بود. او سال ۹۲ در دیدار با مجمع نمایندگان خوزستان گفت: استان خوزستان می‌تواند از طریق توریسم اقتصاد خود را شکوفا کند که در زمینه مسائل مربوط به رفت و آمد و حل مشکل ویزا باید هماهنگی‌های لازم با دولت عراق انجام شود.

اما روحانی برای تحقق این وعده کمترین تلاش را از خود نشان داد؛ او در چهارسال نخست دولتش سفری به عراق نداشت و گام‌های مثبتی از خود برای تحقق این وعده نشان نداد و در چهار سال دوم نیز این وعده در میان هیاهوی کرونا و بیکاری دولت فراموش شد.

وعده رسیدن آب شرب سالم در اهواز، برخورداری از مزایای منطقه آزاد اروند و تردد خودروهای اروند نیز از دیگر وعده‌های دولت روحانی به مردم خوزستان بود که در هشت سال گذشته به سرانجام نرسیدند و یا به‌صورت ناقص اجرا شدند تا وعده‌های حسن روحانی حلاوتی برای مردم خوزستان نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید