تهران
کد خبر:8367
پ
images.jpeg-۹
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خوزستان: حدود ۲۶۳ مدرسه عشایری چادری، سنگی و ناایمن در استان وجود دارد که خطرآفرین هستند.

وجود ۲۶۳ مدرسه عشایری چادری، سنگی و ناایمن در خوزستان

رضا فرامرزی درخصوص وضعیت فضا‌های آموزشی عشایری در خوزستان گفت: حدود ۱۲۰ مدرسه عشایری استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، این مدارس خطرآفرین، سنگی و یا فضای روستایی نامناسبی هستند که برای دایر کردن مدرسه اجاره شده‌اند. وی با اشاره به وجود حدود ۱۴۳ مدرسه چادری و فضای نامناسب آموزشی در خوزستان، افزود: تعدادی از مدارس نیز کانکسی هستند. فرامرزی […]

رضا فرامرزی درخصوص وضعیت فضا‌های آموزشی عشایری در خوزستان گفت: حدود ۱۲۰ مدرسه عشایری استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، این مدارس خطرآفرین، سنگی و یا فضای روستایی نامناسبی هستند که برای دایر کردن مدرسه اجاره شده‌اند.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۴۳ مدرسه چادری و فضای نامناسب آموزشی در خوزستان، افزود: تعدادی از مدارس نیز کانکسی هستند.
فرامرزی با بیان اینکه ۱۴۳ مدرسه در مناطق سختگذر قرار دارند، ادامه داد: به دلیل نبود جاده مناسب برای استقرار کانکس یا انتقال مصالح برای ساخت مدرسه، ناچار هستیم از مدارس چادری استفاده کنیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری خوزستان می‌گوید: در برخی از این مناطق می‌توان مدارس چادری را با کانکس و مدارس کانکسی را با ساختمان‌های ایمن جایگزین کرد که در این خصوص به صورت مداوم وضعیت را به سازمان نوسازی مدارس و استانداری خوزستان اعلام می‌کنیم.
به گفته این مقام مسئول؛ در حال حاضر ۳۰ طرح مدرسه عشایری در حال ساخت در خوزستان وجود دارد و به نظر می‌رسد در مهرماه امسال، ۳ تا ۴ طرح آموزشی از این تعداد به بهره‌برداری برسد.
فرامرزی با اشاره به مشارکت خیران در مدرسه‌سازی عشایری، گفت: عمده مدارسی که در حال ساخت است توسط خیرین و گروه‌های جهادی ساخته می‌شود.
وی به انجام فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان عشایری اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز عشایری در خوزستان وجود دارد و تاکنون حدود ۹۰ درصد این دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت‌نام دیگر دانش‌آموزان نیز در حال انجام است.
وی تامین سرویس رفت و آمد برای دانش‌آموزان عشایری را الزامی دانست و گفت: از کمک خیرین در بخش سرویس رفت و آمد بی نصیب هستیم در حالی که رفت و آمد یکی از چالش‌های اساسی دانش‌آموزان عشایری است.
فرامرزی می‌گوید: هر سال اعتبار‌های دولتی از سوی وزارت آموزش و پرورش به این بخش اختصاص داده می‌شود و پارسال حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای این بخش در خوزستان اختصاص داده شد، اما هزینه سرویس بیش از یک میلیارد تومان بود که باقیمانده آن از راه‌های مختلف از جمله کمک والدین دانش‌آموزان تامین شد، با این حال باید این را در نظر گرفت که والدین عشایری بی‌بضاعت هستند و همین امر ممکن است منجر به ترک تحصیل دانش‌آموزان شود.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید