تهران
کد خبر:1807
پ
soltanifar

وزیر بر سر دوراهی بنی تمیم یا حامیان دولت؟

نگرش نیوز – در حالیکه پیشتر در جلسه ای که با حضور تعدادی از نمایندگان برگزار شده بود از میان ۱۸ نماینده استان، فقط شش نماینده به حمید بنی تمیم رای داده بودند حالا فقط سیدکریم حسینی پیگیر انجام این انتصاب است و ۵ نماینده دیگر، اعلام کرده اند پیگیر این انتصاب نیستند. در واقع […]

نگرش نیوز – در حالیکه پیشتر در جلسه ای که با حضور تعدادی از نمایندگان برگزار شده بود از میان ۱۸ نماینده استان، فقط شش نماینده به حمید بنی تمیم رای داده بودند حالا فقط سیدکریم حسینی پیگیر انجام این انتصاب است و ۵ نماینده دیگر، اعلام کرده اند پیگیر این انتصاب نیستند.

در واقع بنی تمیم در میان گزینه های مطرح شده دارای بیشترین رای منفی در مجمع نمایندگان است و گرچه سیدکریم حسینی سعی کرده وی را گزینه مجمع معرفی کند اما پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که اکثریت نمایندگان با انتصاب بنی تمیم موافق نیستند و این موضوعی است که استاندار خوزستان از آن مطلع است و احتمالا وزیر ورزش و جوانان هم در جریان آن قرار گرفته است. متاسفانه رویکرد قومی که یکی دو تن از نمایندگان نیز به آن دامن زدند باعث شده تا رای منفی نمایندگان در مجمع نسبت به بنی تمیم زیاد شود و بعید است که وزیر با انتصاب وی خود را وارد چالش با اکثریت نمایندگان کند بویژه که حالا می داند عمدتا این تنها سیدکریم حسینی است که خواهان انتصاب بنی تمیم است. در واقع ۶ نماینده در جلسه مجمع حضور نداشتند که عمدتا از مخالفان عملکرد سیدکریم حسینی بعنوان رئیس مجمع و خواستار تغییر وی هستند و ۶ نفر از شرکت کنندگان هم به بنی تمیم رای ندادند و با انتصاب وی موافق نیستند. سایرین نیز نظر اصراری برای انتصاب بنی تمیم ندارند‌. بنظر می رسد وزیر از عدم اقبال جدی به بنی تمیم در مجمع مطلع شده و بخوبی می داند چه بسا عدم انتصاب وی با استقبال بیشتر اکثریت نمایندگان روبرو می شود.

از سوی دیگر چالش دیگر انتصاب بنی تمیم، مخالفت حامیان دولت در خوزستان است که با اعضای دولت نیز ارتباط دارند و فضای رسانه ای فعالی را در اختیار دارند و بعید است که سلطانی فر بخواهد نظرات حامیان دولت و اصلاح طلبان را نادیده بگیرد بویژه با توجه به تحولات سیاسی اخیر و همچنین ارتباطات خوبی که وی با این طیف ها دارد‌.

در هر حال باید منتظر ماند. احتمالا این هفته پرونده این ماجرا بسته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید