تهران
کد خبر:2403
پ
فاقد تصویر شاخص

چند نکته درباره نتیجه انتخابات شورای شهر اهواز

نتیجه انتخابات ششمین دوره شورای شهر اهواز بعد از حواشی بسیار، بالاخره اعلام شد تا مردم منتخبان جدید را ۵ روز بعد از انتخابات بشناسند.

نتیجه انتخابات ششمین دوره شورای شهر اهواز بعد از حواشی بسیار، بالاخره اعلام شد تا مردم منتخبان جدید را ۵ روز بعد از انتخابات بشناسند.

نکته جالب درباره برخی از اعضا، ناشناس بودن آنها در محافل سیاسی و در جمع‌های اجتماعی است.

برای دومین بار پیاپی هیچ بانویی در جمع منتخبان نبود تا در ششمین دوره شورای شهر نیز شاهد ترکیب یک‌دست آقایان را شاهد باشیم.

همچنین اکثریت این دوره از شورا دوباره به اصولگرایان رسید و شهروندان امیدوارند که اتفاقات دوره پنجم تکرار نشود.

جمع آرا باطله در اهواز بیش از منتخب اول بود و اختلاف بین منتخب اول و آخر بیش از ۱۹ هزار رأی بود.

فرمانداری اهواز تعداد داوطلبان حضور در ششمین دوره شورای شهر را ۷۶۱ نفر اعلام کرده بود و پس از رد صلاحیت تعدادی از آنها و انصراف برخی دیگر، اسامی  ۶۲۹ نفر را به‌عنوان کاندیدا به مردم معرفی کرد اما در نهایت پس از برگزاری انتخابات، ۵۷۵ نفر موفق به کسب رأی از مردم شدند و معلوم نیست آن ۵۴ نفر از حضور در انتخابات استعفا دادند یا موفق به کسب رأی نشدند.

نفر اول انتخابات ششمین دوره شورای شهر ۳۴ هزار و ۱۵ رأی کسب کرد و نفر ۵۷۵ لیست کاندیداها موفق به کسب ۴۲ رأی شد.

 تعداد رأی باطله مأخوذه در این دوره ۳۷ هزار و ۳۴۶ تعرفه بود. هرچند در این دوره ۳۲۰ هزار و ۹۳۰ برگه تعرفه مصرف شد اما تعداد آرایی که به صندوق ریخته شد، ۳۰۷ هزار و ۷۸ رأی بود.

در ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز یک نفر بیش از ۳۰ هزار رأی، دو نفر بیش از ۲۰ هزار نفر و ۱۸ نفر بیش از ۱۰ هزار رأی کسب کردند.

۳۱ نفر از کاندیداها نیز بیش از ۵ هزار رأی و ۱۹۰ نفر نیز بین یک‌هزار تا ۵ هزار رأی کسب کردند. همچنین ۳۳۳ نفر کمتر از هزار رأی کسب کردند که رأی ۱۸ نفر از آنها دو رقمی بود.

در بین ۱۰۰ نفر نخست انتخابات شورای شهر اهواز نام ۸ بانو به چشم می‌خورد.

 از بین اعضای ادوار سابق شورای شهر فقط سید محسن موسوی زاده موفق به حضور در ششمین دوره پارلمان شهری شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید