تهران
کد خبر:5795
پ
IMG_20210311_032656_361

کاشت بذر امید ، رسالت خطیر رسانه

گلبانگ زاگرس: نوشتاری از : پیمان نجف پور اصحاب رسانه به عنوان نادیان اخبار و آگاهی بخشان جامعه وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارند . ایمان ، علاقه و پشتکار به راه ، هدف و رسالت رسانه ، بی‌شک عظیم‌ترین سرمایه اجتماعی و اثربخش‌ترین عنصر قدرت نرم در بین خبرنگاران کشور عزیزمان ایران اسلامی است […]

گلبانگ زاگرس:

نوشتاری از : پیمان نجف پور

اصحاب رسانه به عنوان نادیان اخبار و آگاهی بخشان جامعه وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارند .

ایمان ، علاقه و پشتکار به راه ، هدف و رسالت رسانه ، بی‌شک عظیم‌ترین سرمایه اجتماعی و اثربخش‌ترین عنصر قدرت نرم در بین خبرنگاران کشور عزیزمان ایران اسلامی است که صیانت از آن و ارتقای روزافزون آن، متناسب با تحولات خواسته و ناخواسته داخلی و خارجی ، وظیفه‌ای خطیر بر دوش نظام فرهنگی ـ رسانه‌ای این جامعه قلمداد می‌شود.

امیدواری به زندگی ، امید به بهبود محیط و فضای رشد و کار، حسن ظن به نظام سیاسی ، قضایی و اقتصادی ، امید به آینده بهتر و … در کنار «اعتماد»، «رضایت» و «امنیت» از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه و سلامت اجتماعی در مطالعات امروزین اجتماعی و در عین حال، مسئله‌ای فراگیر و مبتلابه اکثر جوامع ، حتی جوامع جهان اول می‌باشد.

بی‌شک طرح این مسئله در جامعه ایران نیازمند نگاهی مستقل و وام‌گیری از مبانی و چارچوب‌هایی بومی و ملی است که از آبشخور هستی شناسی، انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی اسلامی حاصل گردد.

فعالیت اهالی رسانه برای انتشار اخبار و اطلاع رسانی در این فضا باید با ایجاد انگیزه در جامعه و امیدبخشی به مردم به عنوان یک اولویت همراه باشد .

رسانه ها حلقه اتصال حاکمیت با آحاد جامعه هستند و برهمین اساس کارکرد رسانه در راستای اثرگذاری، بیان واقعیت‌ها و اطلاع رسانی و انتشار اخبار امیدبخش ، بسیار مهم و قابل توجه است .

حساسیت کار رسانه و اهمیت کارکرد موثر و مطلوب آنها در جامعه آنجا نمود پیدا میکند که خبرنگاران با شیوه های مطلوب به بیان مطالبی که علاوه بر اطلاع رسانی باعث کاشت نهال امیدبخشی و تقویت انگیزه در سطح جامعه و اقشار مختلف مردم می کنند .

اهالی رسانه و فعالان حوزه خبر و اطلاع رسانی ، هنرمندانی با ذوق و سلیقه هستند چراکه نگارش زیبا و بیان اثرگذار مطالب و انعکاس دقیق رویدادها، هنری بسیار ظریف است و فعالان این عرصه نیز همواره این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

یکی دیگر از رسالت های اصحاب رسانه بیان اثرگذار ، منطقی و منطبق بر واقعیت مسائل به عنوان یک اصل و اولویت است و همواره مورد توجه اهالی رسانه به عنوان یک کارکرد مهم و قابل توجه است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید