تهران
کد خبر:708
پ
یوسفی

کمبود ۱۸ هزار معلم در خوزستان مشهود است

نگرش نیوز – مجتبی یوسفی در نشستی که در  مجمع نمایندگان خوزستان  با حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش داشتند ، ضمن اشاره به نواقص نرم افزار شاد، اظهارکرد: اقدامی که می توان راحت انجام داد قراردادن سیم کارت پاک در اختیار دانش آموزان است تا بحث تربیت دانش آموز دچار مشکل نشود. مورد دوم […]

نگرش نیوز – مجتبی یوسفی در نشستی که در  مجمع نمایندگان خوزستان  با حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش داشتند ، ضمن اشاره به نواقص نرم افزار شاد، اظهارکرد: اقدامی که می توان راحت انجام داد قراردادن سیم کارت پاک در اختیار دانش آموزان است تا بحث تربیت دانش آموز دچار مشکل نشود. مورد دوم این که از نظر زیرساخت هم در روستاهای کشور و هم در شهرها دچار مشکل هستیم و امیدوارم به این بخش توجه داشته باشید.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ستادی در وزارتخانه همانند ستادی که برای ارتقا رتبه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شکل گرفت، برای خوزستان نیز تشکیل شود.

وی به اهمیت نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل جدید و توسعه کشور اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده نقش کلیدی دارد، در بحث تربیت معلم باید به این نکته توجه داشت که معلم استخدام شدنی نیست، بلکه تربیت شدنی است. حضرت آقا نیز به این مهم تاکید داشته اند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون ادامه داد: همچنین ضمن احترام به کسانی که در آموزش و پرورش به سختی و با حداقل دستمزد در حال تلاش هستند، به نظرم سطح علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان باید تقویت شود.

وی عنوان کرد: از سال آینده نیز برنامه هفتم توسعه نوشته می شود و نمایندگان خوزستان و دیگر نمایندگان نیز آماده اند تا موضوع کمبود معلم در تمام کشور را پیگیری و حل کنند.

یوسفی با ابراز نگرانی از کمبود معلم در خوزستان، بیان کرد: در استان خوزستان ۱۸ هزار نیروی معلم و ۳ هزار سرایدار کم داریم و بار این کمبودها بر دوش سایر فرهنگیان و نیروی انسانی افتاده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: باید ستادی در وزارتخانه مثل همان ستادی که برای ارتقا رتبه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شکل گرفت، برای خوزستان نیز تشکیل شود.

وی در ادامه مطلب فوق ضمن تقدیر از از خیرین مدرسه ساز و دعوت از آنها در ادامه این روند خداپسندانه، اصافه کرد: باید تمهیدات در این زمینه برای استان در حد وزارتخانه باشد. در خوزستان حدود پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه وجود دارد که ۵۰ درصد آن ها فرسوده و ۲۵ درصد آن ها نیز باید تخریب و نوسازی شوند، و با این اعتبارات هم نمی شود کاری کرد.

یوسفی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه آمادگی کمک را داریم و شما نیز ردیف خاص اعتباری بگذارید تا هم مشکل کشور و هم خوزستان حل شود.

وی همچنین یادآور شد: در حاشیه شهر اهواز با تراکم جمعیت و کمبود مدرسه و سیستم های سرمایشی مواجه هستیم و اگر بخواهیم با سیستم قطره چکانی آموزش و پرورش یا خیرین پیش برویم، نمی توان به افزایش کیفیت آموزش امیدوار بود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز در اموال تملیکی ۳۶ هزار کولر مصادره شده است که در هیات دولت می توان موضوع را حل کرد و مجوز این تعداد کولر را گرفت تا در اختیار مدارس کل کشور و به طور خاص در اختیار مدارس استان خوزستان قرار بگیرند.

وی ابراز کرد: متاسفانه در تمام شهرهای خوزستان با مشکل آب و هوا و دریایی از کمبودها مواجه هستیم و همین باعث می شود که خیلی ها علاقه مند به خروج از استان باشند و امروز نیز شاهد کمبود ۱۸ هزار نیروی معلم هستیم.

یوسفی بر افزایش حقوق و ارائه مزایا به معلمان شاغل در مناطق محروم خوزستان تاکید و اظهار کرد: باید ظرفیت خاص و چشمگیر برای مناطق محروم خوزستان در نظر گرفته شود تا معلمانی که در این استان با جان و دل کار می کنند و دغدغه ای جز افزایش کیفیت آموزش و پیشرفت و یادگیری دانش آموزان خود ندارند، خروج از استان برای آن ها جذابیتی نداشته باشد.

نماینده مردم  اهواز، کارون، باوی و حمیدیه بیان کرد: همچنین ۳۰ معلم داریم که با یک شرایط از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شدند و ازدواج کرده اند که مجبور به جایگزینی اند که جایگزین خود را هم پیدا کرده اند و کسری نیرو هم ایجاد نمی شود که در این زمینه نیازمند توجه وزیر آموزش و پرورش هستیم.

وی با اشاره به رسیدگی به وضعیت معلمان بازنشسته، عنوان کرد: بحث ۳ هزار معلم بازنشسته در استان خوزستان را داریم که اکنون با این حقوق ناچیز نمی توانند امورات خود را بگذرانند. باید خانه ای برای بازنشستگان در استان در نظر گرفته شود که از طرف استاندار می گویم، نیمی از اعتبار را استان و نیمی را شما تامین کنید تا این خانه ها ساخته شوند تا دلگرمی برای این معلمان باشد.

در پایان این جلسه مشکل ادامه انعقاد قرار داد و ادامه همکاری معلمان حق تدریس و نهضت سواد آموزشی و پیش دبستانی ها حل شد و همانند گذشته ادامه همکاری خواهند داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید