تهران
کد خبر:2474
پ
فاقد تصویر شاخص

۱۴۶ هزار راس دام سبک و سنگین در خوزستان کشتار شد

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: ۱۴۶ هزار راس دام سبک و سنگین در خوزستان، سه ماه نخست امسال در کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی در این استان کشتار شد.

به گزارش  ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، دکتر عبداله محمد حسنی افزود: در بهار امسال ۱۲۹ هزار راس دام سبک و ۱۷ هزار راس دام سنگین در کشتارگاه های صنعتی و سنتی خوزستان کشتار شد.
وی بیان کرد: بیش از ۱۴ هزار کیلوگرم گوشت، از کل دام سبک و سنگین کشتار شده برابر با دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی ضبط شد که این میزان گوشت به دلایل وجود بیماری مختلف از چرخه مصرف خارج شد.
محمد حسنی ادامه داد: از ۱۴۶ هزار راس دام کشتار شده سبک و سنگین در خوزستان، بیش از ۴.۵میلیون کیلوگرم گوشت سالم و بهداشتی با نظارت اداره کل دامپزشکی استان وارد چرخه مصرف شد.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان با اشاره بر نظارت مستمر و بدون وقفه کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار، به شهروندان توصیه کرد که گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز زیرنظر دامپزشکی تهیه کرده و از خرید کشتار غیرمجاز خودداری کنند.
به گزارش ایرنا با افزایش قیمت گوشت قرمز در ۲ سال اخیر ، مصرف آن در خوزستان کاهش و گرایش مردم به گوشت مرغ بیشتر شده است. سرانه مصرف مرغ در استان از ۲۷ کیلوگرم به ۳۲ کیلوگرم در سال رسیده است.
استان خوزستان با داشتن ۶.۲میلیون تن واحد دامی ، در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید