تهران
کد خبر:685
پ
سلطانی+فر

آیا وزیر ورزش و جوانان مدیران ضعیف را مجددا به کارگیری می کند؟

نگرش نیوز –  با توجه به اینکه مدت زیادی به پایان دولت دوم روحانی و به تبع آن مدیریت مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان باقی نمانده اما این روزها خبرهای زیادی درباره تغییرات و جابه‌جایی‌ها در این وزارتخانه و ادارات کل استان‌ها شنیده می‌شود؛ جابه‌جایی‌هایی که گاهی انتقادات زیادی را به وزیر ورزش […]

نگرش نیوز –  با توجه به اینکه مدت زیادی به پایان دولت دوم روحانی و به تبع آن مدیریت مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان باقی نمانده اما این روزها خبرهای زیادی درباره تغییرات و جابه‌جایی‌ها در این وزارتخانه و ادارات کل استان‌ها شنیده می‌شود؛ جابه‌جایی‌هایی که گاهی انتقادات زیادی را به وزیر ورزش وارد کرده است و البته توجه چندانی هم به آن نمی‌شود و ظاهرا خبر خاصی از نظارت بر این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها نیست. رفتن حسن رنگرز از مدیرکلی دفتر استعدادیابی وزارت ورزش بعد از ۵ ماه و انتخابش به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، معرفی فرهاد نیکوخصال به‌عنوان مدیرکل امور باشگاه‌ها و استعفای افشین داوری از این پست، بازنشسته شدن ایرج رحمانی به‌عنوان مدیرکل استانی و احتمال معرفی افشین حیدری یا شروین اسبقیان، معرفی جانعلی به‌عنوان مدیرکل ورزش البرز و برکناری ناگهانی غفرانی از این پست مواردی است که این روزها مطرح شده است.

 

جابه‌جایی‌ها از کجا استارت خورد؟

در زمان مسعود سلطانی‌فر تعدادی از مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های مختلف به دلیل پرونده‌های متعدد احضار شدند و حتی در برخی موارد کار به بازداشت هم کشیده شد اما با این وجود شاهد حضور همان افراد در پست‌های مختلف بودیم. انتصاب کوروش صبوریان به‌عنوان سرپرست فدراسیون اسکی یکی از این موارد است. وی با وجود داشتن پرونده باز در زمان مدیرکلی خراسان رضوی و باقی ماندن ابهامات، پست دیگری گرفت به‌طوری که این موضوع مدت‌ها سوژه روز رسانه‌ها بود.

 

بازنشسته شدن مدیرکل استانی و ۲ گزینه عجیب برای این پست

انتصاب‌های سوال‌برانگیز مسعود سلطانی‌فر همچنان ادامه داشته و در برخی موارد نیز شایعاتی به گوش می‌رسد که آخرین نمونه آن مربوط به برخی پست‌ها در داخل وزارت ورزش است. با بازنشسته شدن ایرج رحمانی از مدیرکلی استان‌ها، ۲ گزینه مطرح شده‌اند؛ افشین حیدری مدیرکل خوزستان و شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، گزینه‌هایی که حتی مطرح شدن‌شان هم عجیب به نظر می‌رسد؛ چراکه از فعالیت اسبقیان به‌عنوان یک رئیس فدراسیون مدت زیادی نمی‌گذرد و درخصوص عملکرد افشین حیدری نیز انتقادات زیادی مطرح شده است.

 

با وجود درخواست معاونت حقوقی و امور استان‌ها برای فعالیت اسبقیان در وزارت ورزش، مخالفت‌هایی از سوی معاونت ورزش قهرمانی صورت گرفته، مبنی‌بر اینکه اسبقیان به تازگی به فدراسیون جانبازان رفته اما درخصوص حیدری به نظر می‌رسد بحث جابه‌جایی جدی است. شایعات مطرح شده در وزارت ورزش نشان می‌دهد استعلام درخصوص حیدری صورت گرفته اما هنوز تصمیم نهایی وزیر مشخص نیست.

 

جابه‌جایی پست‌ها در وزارت ورزش

یکی از جابه‌جایی‌های مهمی که این روزها مطرح شده مربوط به رفتن ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش است. فرامرزیان آبان‌ماه سال ۹۶ به‌عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان معرفی شد، پستی که پیش از این در اختیار مناف هاشمی و علی آقازاده بود که هردو به‌عنوان استاندار از این سمت کنار رفته بودند. بعد از ۳ سال فعالیت فرامرزیان در وزارت ورزش، این روزها انتقادات زیادی به وی وارد شده به‌طوری که یکی از روسای فدراسیون‌ها در جمع خبرنگاران اعلام کرد فرامرزیان فدراسیون‌ها را به حال خود رها کرده است. از طرفی شرایط اقتصادی کشور و عدم پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها باعث شد اعتراض روسای فدراسیون‌ها بیشتر شود.

 

تمامی این اتفاقات و همین‌طور نوه‌دار شدن وی باعث شد شایعاتی درخصوص رفتن فرامرزیان از وزارت ورزش به گوش برسد و شایعاتی مطرح شد مبنی‌بر اینکه این معاون وزیر در نظر دارد فعالیت‌های خود را کمتر کند.

 

برخی شنیده‌ها حاکی از این است فرامرزیان جایگزین عباس نظریان رئیس مرکز مشارکت‎های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ورزش خواهد شد، چراکه به نظر می‌رسد نظریان که برای ریاست فدراسیون اسکی نامزد شده، کارش را در این فدراسیون ادامه خواهد داد. نظریان دی‌ماه سال ۹۸ به‌عنوان رئیس مرکز مشارکت‎های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ورزش معرفی شد که به نظر می‌رسد با بازنشسته شدن سیدعبدی افتخاری، نظریان از گزینه‌های اصلی برای ریاست اسکی است. حالا اینکه فرامرزیان برای همیشه از وزارت رفتنی شده یا پست جدیدی در وزارت ورزش برعهده خواهد گرفت، موضوعی است که در آینده مشخص خواهد شد، هرچند بعید نیست با توجه به روالی که در وزارت وجود دارد و افراد مورد اعتماد وزیر پست‌های مختلف را تجربه می‌کنند او هم در بخش دیگری به فعالیت ادامه دهد تا این یک سال باقی مانده تا عمر دولت نیز به اتمام برسد!

فرهیختگان/بهاره محمدی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید