تهران
کد خبر:2386
پ
فاقد تصویر شاخص

احداث مرکز سوخت‌گیری هوایی بین‌المللی در فرودگاه آبادان

سرپرست فرودگاه آبادان گفت: ساخت مرکز سوخت‌گیری هوایی بین‌المللی پروازهای عبوری به تصویب کمیته پژوهش و تحقیقات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران رسیده و امسال محقق می‌شود.

مسعود خواست‌ خدایی سرپرست فرودگاه آبادان پیش از ظهر امروز در حاشیه تشریح برنامه‌های این فرودگاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های این فرودگاه در سال ۱۴۰۰ می‌توان به افزایش فضای ساختمان اداری با استفاده از ترمینال مقاوم‌سازی شده  توسط بودجه استانی، احیای کانال تأسیساتی بین اتاق نگهبانی و ساختمان اداری، ساخت دیوار حفاظتی جدید به طول ۵۰۰ متر و تدوین طرح جامع فرودگاه اشاره کرد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای احیای جاده دسترسی سوخت‌گیری به بلوار و بازسازی و بهسازی آن خبر داد و افزود: ساخت مرکز سوخت‌گیری هوایی بین‌المللی پروازهای عبوری به تصویب کمیته پژوهش و تحقیقات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران رسیده و امسال محقق می‌شود. همچنین برای جابه‌جایی ترانزیت و درزبندی کردن ترمینال قدیم برای جلوگیری از هدررفت انرژی برنامه ریزی کرده‌ایم.

سرپرست فرودگاه آبادان تصریح کرد: سال ۹۹ ترمینال جدید فرودگاه آبادان به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع با حضور معاون اول رییس جمهور و مقامات کشوری و استانی تحویل موقت شد. همچنین فاز اول بهسازی ترمینال قدیم توسط مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حضور مقام‌های استانی به بهره‌برداری رسید.

خواست‌خدایی یادآور شد: سال گذشته ضمن ترمیم بخشی از دیوار حفاظتی اطراف فرودگاه با مساحت ۲۰۶ متر در ۳۰ متر، دیوار پیرامونی و اتاق حراست ساختمان اداری احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پایگاه بسیج فرودگاه آبادان به نام شهید ابوالمهدی المهندس با حضور مقامات استانی و معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید