تهران
کد خبر:5856
پ
۲۰۲۲۰۲۰۷_۱۱۲۱۱۳

امضای تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مناطق نفت خیز جنوب

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ امروز دوشنبه(۱۸ بهمن ۱۴۰۰) در دومین روز از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز ، این تفاهم‌ نامه به امضای مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دکتر مهدی شریف‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رسید. دکتر شریف‌زاده در جمع خبرنگاران […]

به گزارش گلبانگ زاگرس؛ امروز دوشنبه(۱۸ بهمن ۱۴۰۰) در دومین روز از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز ، این تفاهم‌ نامه به امضای مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دکتر مهدی شریف‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رسید.

دکتر شریف‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد : ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی ماموریت‌های خاصی در جهت تامین نیازهای فناورانه کشور دارد .

وی افزود : این ستاد مشخصاً وظیفه دارد فناوری های موجود در کشور را شناسایی ، دسته بندی ، تقویت و بومی سازی کند و برای فناوری‌هایی که در کشور وجود ندارند ، ضمن اولویت بندی ، نقشه راه دستیابی به علوم‌و فناوری ها را فراهم کند.

این مقام مسئول گفت :‌ دستیابی به این فناوری ها عمدتاً با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ، ترویج اقتصاد دانش‌بنیان و فن آور و ترویج فرهنگ کارآفرینی انجام می‌شود و تفاهم‌نامه امروز با شرکت مناطق نفتخیز جنوب نیز در این راستا امضا شده است تا این شرکت بزرگ به عنوان یک بازار و متقاضی فناوری در کنار ما قرار بگیرد و اولویت ما نیز تامین نیازهای فناوری این شرکت خواهد بود.

شریف زاده تصریح کرد : احیای چاه‌های کم‌فشار‌ ، استفاده از گازهای مشعل و ساخت تجهیزات کلیدی به عنوان اولویت‌های خاص و محورهای کلیدی این تفاهم‌نامه است و لذا به همین منظور کارگروهی مستقر در منطقه تشکیل خواهیم داد تا این تفاهم‌نامه به بهترین‌ نحوه اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید