تهران
کد خبر:8396
پ
۱۰۱۸۸۵۵۸_۵۳۲
برای نخستین بار در خوزستان عمل تعویض دریچه آئورت به روش غیر جراحی (TAVI) با موفقیت انجام شد.

انجام موفقیت آمیز عمل تعویض دریچه آئورت به روش غیر جراحی در خوزستان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت :در این عمل مهم   دریچه آئورت با استفاده از روش آنژیوپلاستیک یا غیر جراحی  (TAVI)تعویض شد . دکتر حبیب حی بر افزود : در این روش که با موفقیت بر روی یک بیمار ۷۲ ساله انجام شد ،  بیمار بعد از ۲۴ تا ۴۸  ساعت […]

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت :در این عمل مهم   دریچه آئورت با استفاده از روش آنژیوپلاستیک یا غیر جراحی  (TAVI)تعویض شد .

دکتر حبیب حی بر افزود : در این روش که با موفقیت بر روی یک بیمار ۷۲ ساله انجام شد ،  بیمار بعد از ۲۴ تا ۴۸  ساعت به هوش می آید و بعد از آن بیمار برای چند روز در بیمارستان می ماند و بعد از بهبودی ترخیص می شود.

وی ادامه داد : در روش کلاسیک و سنتی تعویض دریچه آئورت بیمار بیهوش می‌شود، قفسه سینه برای دسترسی به دریچه آئورت برش داده می شود و سپس دریچه معیوب و تنگ برداشته شده و دریچه مصنوعی فلزی یا حیوانی به جای آن داخل آئورت دوخته می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد : در این عمل استادان برجسته دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رشته های بیهوشی ، قلب و عروق ، آنژیوپلاستی و کوکاردیوگرافی مشارکت و همکاری داشتند .

دکتر حی بر گفت :  این روش برای درمان برخی از بیماری‌های دریچه‌های آئورت، دریچه میترال، دریچه سه لتی و دریچه پولمونر هم استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید